Häromdagen fick jag ett överraskande besked att jag skulle få 20 procent rabatt på nästa resa som skedde inom en vecka. Döm av min förvåning när det blev fullt pris på denna resa. De vänliga och tillmötesgående damerna på Kampenhof förklarade att man måste ha ett nytt konto på ”To go appen”. Det som man har via västtrafikkortet gäller inte för appen. Man måste ha två konton med olika lösenord att komma ihåg. Hur tänker ni på Västtrafik? De vänliga damerna förklarade att det är två olika affärsområden.
Finns det ingen på Västtrafik som har någon kundkänsla? För övrigt undrar man varför inte de pensionärer som åker gratis i sina respektive kommuner kan använda ”to go appen” vid längre resor.
Till sist undrar jag också om någon tycker som jag när det gäller de nya tågen. Hårda sätten som är väldigt obekväma i jämförelse med de gamla. Varför? Inga kunder som fick utvärdera?
Staffan Cronholm
Kommunalråd emeritus och flitig resenär