Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Tåg vid järnvägsövergången och tunneln vid Kyrkogårdsgatan i Uddevalla räls tåg Västtrafik Bohusbanan järnväg järnvägskorsning bommar Bild: Karl af Geijerstam

    Därför har vi haft så mycket problem på Bohusbanan

    Västtrafik: Våra kunder ska inte drabbas mer än nödvändigt

    Replik till “Lars Erik” om Bohusbanan

    LÄS MER: Bohusbanan måste ha en mer genomtänkt och generös tidtabell

    Vi beklagar att du upplevt problem med förseningar på Bohusbanan. Detta är något vi känner till och har fått en del synpunkter om, särskilt under hösten. Som du skriver beror flera av förseningarna främst på underhållsarbeten, allt som en del av att rusta upp Bohusbanan. Vi har tät kontakt med Trafikverket som utför dessa arbeten, så att våra kunder inte ska drabbas mer än nödvändigt. När arbeten väl pågår försöker vi också uppmana alla som reser med oss att hålla sig uppdaterad via vår hemsida samt höra av sig till vår kundservice om man har några frågor.

    Vad det gäller förbättringar av tågens tidtabeller på sträckan och hur de förhåller sig till bussanslutningar så är det frågor som vi alltid följer upp för att se om vi kan göra något annorlunda. Vi tar med oss ditt förslag till de som är ansvariga för dessa frågor hos oss.

    Precis som du skriver ser vi också behoven av att modernisera Bohusbanan och det är något vi ställer oss positiva till. Det är också en del satsningar planerade för sträckan, där en ny mötesstation i Grohed är ett exempel. Vi är beroende av en väl fungerande infrastruktur för att våra resor ska kunna vara så smidiga som möjligt och detta är något vi arbetar kontinuerligt med alla berörda parter för att lyckas med.

    Henrik Kjellberg

    Västtrafik