Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.Nyheter med närvärde

    Denna artikel ingår för dig som är kund.

    Söktrycket har varit högt under semestern

    Debattsvar: Vi har anställt fler på vårdcentralen

    Svar till Insändare ”Kontakt med vårdcentral”

    Du läser nu en av dina fria artiklar på bohuslaningen.se

    Jag beklagar att det har varit svårt att komma fram till oss på telefon, vi arbetar intensivt för att lösa det.

    Orsakerna till problemet är flera. Söktrycket under semesterperioden har blivit högre än förväntat, vi har inte lyckats rekrytera sjuksköterskor så snabbt som vi önskat efter stängningen i Brastad och har dessutom haft sjukdom bland personalen. För att förbättra situationen har vi anställt fler undersköterskor, som avlastar sjuksköterskorna med vissa arbetsuppgifter.

    Vi har anställt två nya sjuksköterskor som börjar i september.

    Vi arbetar fortlöpande med anpassningar och förbättringar och vår högsta prioritet är att du som behöver oss ska nå oss snabbt och enkelt.

    Det går även att kontakta oss via 1177 Vårdguidens e-tjänster, som nås via vår hemsida.

    Elin Hansson

    t f vårdcentralschef, Närhälsan Lysekil vårdcentral