Ingalill Sundhage, chefredaktör på Bohusläningen och Strömstads Tidning.
Ingalill Sundhage, chefredaktör på Bohusläningen och Strömstads Tidning.

I helgen spränger vi 500-gränsen

Ingalill Sundhage: "Du bidrar till att vi kan fortsätta att berätta om såväl glädjeämnen som avslöjanden."

ANNONS
|

Att ta betalt för journalistik är egentligen inget nytt, det har prenumeranter på papperstidningen alltid gjort. Men ska vi klara vårt uppdrag att leverera lokal journalistik har vi också infört en plustjänst som innebär att du måste betala för att kunna ta del av allt material på sajten. Egentligen är det självklart, att leverera lokal journalistik dagligen och över dygnets alla timmar görs inte gratis.

Bohusläningen är först ut med plustjänsten inom Stampen Lokala Medier AB, men många andra tidningar har under en längre tid haft någon form av betalning på nätet. Visst material kommer du också fortsättningsvis kunna ta del av utan ett abonnemang, som olyckor, översvämningar, vattenläckor och andra händelsenyheter, men när vi granskar och tar reda på vad som händer i lokalsamhället krävs journalister som gör ett jobb. Och det är inte gratis.

ANNONS

Efter en knapp månad med plustjänsten har 464 köpt ett abonnemang, så på måndag kommer vi med stor säkerhet att ha över 500 plustjänstanvändare på vår sajt. Det är glädjande.

För dig som redan är prenumerant får du mer för pengarna eftersom plustjänsten ingår, det enda du behöver göra är att skapa ett konto, då får du tillgång till allt som produceras på Bohusläningen, oavsett vilken plattform man föredrar, sajtens plustjänst eller e-tidning. Det tycker jag att alla som kan också ska göra. Fördelen med att även ha ett konto digitalt är att du kan ta del av erbjudanden och när du är på resande fot kan du vara uppdaterad om vad som händer på hemmaplan.

Som kund hos Bohusläningen är du med och bidrar till att vi kan fortsätta att berätta om såväl glädjeämnen som avslöjanden, du kan följa med i den lokala debatten och på så sätt bidra till att göra vårt lokalsamhället lite bättre.

Ingalill Sundhage, chefredaktör

ANNONS