Komedier till frukost - så tittar vi på Netflix

Drama till lunch och dokumentärer vid midnatt. Streamingjätten Netflix har analyserat när vi tittar på deras innehåll och kommit fram till att det skiljer sig beroende på tiden på dygnet.

ANNONS
|

Vad föredrar du att titta på efter middagen - en thrillerserie eller kanske en dokumentärfilm? Under sex månader har streamingföretaget Netflix nu analyserat vad vi tittar på och när.

De kom då fram till att tittandet skiljer sig markant åt beroende på vilken tid det är på dygnet, enligt The Guardian. Till frukost, runt klockan sex på morgonen och ett par timmar framåttittar en stor del av publiken på komediserier så som Fresh Prince i Bel-Air och How i met Your Mother.

LÄS MER:Här är de 25 bästa filmerna på Netflix

Lite senare, runt lunch, är det de mer seriösa dramaserierna som vi föredrar. Då tittar nästan hälften av alla på serier så som Mad Men, Bloodline och Orange is the New Black.

ANNONS

Dokumentärer på natten

Även under eftermiddagen och kvällen föredrar tittarna serier av det seriösare slaget. Netflix ger här exempel på serier så som Breaking Bad och Stranger Things.

Runt 23 på kvällen är det därefter tillbaka till komedier, där Master of None och BoJack Horseman toppar listan.

LÄS MER:Här är årets hetaste Netflix-premiärer

15 procent av tittandet sker mellan midnatt och klockan sex på morgonen. Nattugglorna föredrar då dokumentärer, så som Making a Murderer och Planet Earth.

Storfilm med Brad Pitt

Netflix har de senaste åren satsat mer och mer på egenproducerat innehåll, och uppgav 2016 att målet är hälften av filmerna och serierna ska vara producerat av dem själva. För tillfället har de över 90 tv-serier under utveckling.

De har också satsat mer och mer på filmer, där Adam Sandlers kontrakt med företaget blivit en enorm succé och resulterat i att filmerna The Ridoculous 6 och The Do-Over slagit tittarrekord på tjänsten.

LÄS MER:Netflix vill ge sig in på svenska tv-marknaden

I morgon den 26 maj har även Brad Pitt-filmen War Machine premiär. En satirisk krigsfilm som kostade företaget hela 250 miljoner kronor att köpa rättigheterna till, enligt Hollywood Reporter.

ANNONS