Västsverigeav Stefan Bennhage, Jonas MyrholmDe som aldrig lämnade Saab-fabriken – kvar efter 40 årExklusiv rundtur i bilfabriken på Stallbacka där tiden nästan stått stilla • Hör anekdoterna: ”Jag tyckte det var en skitbil när jag började här”.
Ekonomiav Mia ThornbergVolvo blir första hyresgästen i gamla SaabfabrikenFastighetsägaren Svante Andersson: ”Det händer väldigt mycket just nu.”
Ekonomiav Mia Thornberg, Stefan BennhageFrån Ursaaben till Emily GT – 76 år på vägarna i bilderHäng med på en djupdykning i fotoarkiven – minns du alla klassiska modeller?
Ekonomiav Mia Thornberg, Stefan BennhageNevs har sålt Emily GT – blir biltillverkning på Stallbacka igenFörvärvas av kanadensiska EV Electra: ”Folk kommer att börja komma tillbaka i januari.”
Uddevallaav Ulf BlomgrenEfter raset i Stenungsund – oron stor bland LjungskilebornaNär trafiken leds om längs gamla E6:an ökar antalet bilar.
VästsverigeEkonomiav Rebecca JanssonElbilsproduktion i Trollhättan blir verklighetBilproduktion i Trollhättan och Stallbacka kommer snart att bli verklighet igen. Till tidningen Auto Motor & Sport säger en säker källa på Nevs att Emily GT kommer att produceras i SAAB:s gamla lokaler.
EkonomiVästsverigeav Jesper BernspångPolestar kommer till Trollhättan”Extra kul att få skriva nästa kapitel här”.
VästsverigeEkonomiav Joachim Flodin23 personer blir kvar på NevsI dag får personalen besked från sina chefer.
EkonomiVästsverigeav Joachim Flodin, Andreas OlssonBortglömd kulturskatt från Saab hittad på NevsSe de 90 år gamla unika skisserna.
InsändareVarför inte bygga om epatraktorer till elfordon?Angående att Nevs i Trollhättan inte säljer. Istället för att bygga – bygg om, menar signaturen.