Svar till
Jan Du Rietz 26 juli
LÄS MER:Att bara satsa på Bohusbanan är utsiktslöst
Stämmer rätt bra på dig som blandar korten som en fuskspelare i vilda västern.
Jag eftersträvar inte halverad restid mellan Uddevalla och Göteborg, med en upprustning för 19 miljarder kronor, utan en höjning av hastigheten på vissa delar av sträckan från dagens 130 kilometer i timmen till kilometer i timmen, och att man på norra delen av Bohusbanan kan höja hastigheten så att man kan hålla 130 kilometer i timmen på vissa delar.
En sådan upprustning kostar bara en bråkdel av dina betongpelare med höghastighetståg, och skulle ge fullt tillräckliga pendlingsmöjligheter för de som bor i Bohuslän och har närhet till Bohusbanan.
LÄS MER:Upprustning av Bohusbanan bäst för bohusläningarna
Du sitter på dina höga hästar och ger dödsdomen åt norra Bohusbanan, eftersom den slutar i Strömstad. Dessutom bor du väl i en helt annan del av landet, men tycks ändå veta vad som är bäst för oss som bor här. Låt oss som bor här få ha vår tro på vad som passar oss bäst.
Eftersom du är en sådan förespråkare för höghastighetsbanor på betongpelare, så bör du rikta om ditt fokus mot kalkbrytningen på Gotland, för om de inte får förlängt tillstånd för sin brytning lär det inte finnas cement att bygga en enda pelare till ditt drömprojekt.
LÄS MER:Bluffpropaganda mot Skagerrakbanan
Att du tycks misstro min kunskap om järnväg efter 40 år i branschen ser jag som en förolämpning. Undrar hur mycket praktisk erfarenhet du har från verkligheten. Jag har arbetat på både utförarsidan och beställarsidan. Jag har med andra ord befunnit mig mitt i verkligheten och inte i den verklighet som politiker och andra byråkrater befinner sig i. Någon mer konversation med dig finns det absolut ingen anledning att ha, utan Stenmarks fras passar bra.
40 år på järnvägen