FILE - In this Tuesday, May 11, 2010, file photo, Japan's Magnetic Levitation, or linear motor car MLX01-901A runs on a rest course of Yamanashi Experiment Center in Tsuru, Japan. Prosecutors have formally charged four of Japan’s biggest construction companies in alleged collusion on bids for a multibillion dollar high-speed maglev train line connecting Tokyo and central Japan. (AP Photo/Itsuo Inouye, File )
FILE - In this Tuesday, May 11, 2010, file photo, Japan's Magnetic Levitation, or linear motor car MLX01-901A runs on a rest course of Yamanashi Experiment Center in Tsuru, Japan. Prosecutors have formally charged four of Japan’s biggest construction companies in alleged collusion on bids for a multibillion dollar high-speed maglev train line connecting Tokyo and central Japan. (AP Photo/Itsuo Inouye, File ) Bild: Itsuo Inouye

Kommuner vill att tåget stannar

Ingen gillar nya tåg som bara åker förbi den egna orten

ANNONS

Replik till Rune Wigblad om magnettåg

LÄS MER:13 minuter till Göteborg är fullt möjligt

Wow, vilket fräckt förslag, 13 minuter!!! till Göteborg från Uddevalla med magnettåg.

Tyvärr blir det nog inte så, då jag inte tror att de övriga nio Bohuskommunernas invånare vill vara med och betala skattepengar till ett magnettåg som svischar förbi medan de får stå kvar och vänta på perrongen.

Pål Magnusson

Uddevalla

LÄS MER:Lyft blicken för ett nordiskt tågsamarbete

LÄS MER:Nya transportprojekt bör ta hänsyn till den osäkra framtiden

LÄS MER:Magnettåg lösningen för Oslo-Göteborg-Köpenhamn

ANNONS