Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Artiklar i Bohusläningen tidigare i veckan.

Kronan har varit nonchalant i åratal

Tusentals borde ha anmält bolaget!

Det här är en debattartikel. Syftet med texten är att påverka och åsikterna är skribentens egna.

Nu verkar äntligen Västtrafik ha vaknat och entledigar Kronan från färdtjänst och sjukresor. Kronan har varit verksam i många år i Uddevalla men inte som total leverantör av resor såsom nu. Det har varit turbulent i åratal. Men nu har de totalt tappat allt.

Man kommer försent, man har inte giltigt ID synligt, man kan inte språket (hur kan man få taxikort?) Ibland kommer chaufförer i mjukisbyxor och t-shirt. Man vägrar ta med ledarhundar. Man uppvisar nonchalans mot kunderna.

Detta bolag ska ha anmälts hundratals gånger. Jag vill påstå det bör finnas tusentals då mörkertalet måste vara stort. Att anmäla något fel på Västtrafiks hemsida är en omöjlighet. Att ringa är svårt med då man måste gissa sig fram i knapptryckningsalternativen. Jag har själv anmält fyra incidenter och ej blivit återkopplad av Västtrafik trots man lovat.

Bohusläningens ledarskribent skräder inte orden i sin ledare från 3/10. Han skriver Nonchalansen är häpnadsväckande. Jag håller med till fullo.

Då svarade Kronan med att utsätta de svaga för ännu mera problem med att vägra köra i onsdags. Horribelt beteende. Istället för att böja sig och lova bättring så valde man att "strejka".

Nu är bollen hos Västtrafik och se till att seriösa aktörer kommer in på banan och inte lycksökare.

"En som vet"