svar till Elisabet Fyhr den 16 april
LÄS MER:Nu gör vi pensionärer uppror
Elisabet Fyhr skriver i Bohusläningen att det är svårt att få tala med Pensionsmyndigheten öra mot öra. Du har helt rätt i att våra telefonköer varit mycket långa, vilket i sin tur beror på att vi prioriterat att hantera bostadstilläggsansökningar och betala ut pengar eftersom dessa ansökningar ökat stort i antal. Men väntetiderna i telefon blir nu allt kortare, eftersom det är färre som ringer.
LÄS MER:Vi som byggde upp välståndet, ska vi inte få en trygg ålderdom?
Du ger också uttryck för att det kan vara krångligt att få bostadstillägg. Det stämmer att det är många uppgifter vi behöver för att kunna bevilja ett korrekt bostadstillägg. Men du kan få hjälp på närmaste servicekontor, i Uddevalla ligger det på Lilla Norrgatan 1. Den som har en dator kan söka via pensionmyndigheten.se, och den som inte kan själv kan låta en anhörig göra ansökan. Det går också att ringa oss och få en blankett för ansökan.
Magnus Rodin
Chef produktionsavdelningen
Pensionsmyndigheten