Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Vart har alla julkort tagit vägen? Mysteriet tätnar... Bild: Claudio Bresciani / TT

Postnord gör det omöjligt att klaga på saknade julkort

Att prata med en metallröst som har svårt att förstå är både tidskrävande och irriterande.

Det här är en debattartikel. Syftet med texten är att påverka och åsikterna är skribentens egna.

Replik till Postnord 9 januari

LÄS MER: Så mycket färre julkort skickades 2019

I min insändare Aldrig mera Postnord lyfte jag fram det faktum att väldigt många av våra skickade julkort inte kom fram och att vi även själva fått runt 20 julkort färre. Om det varit så att just den posttömningen som gjordes på den lådan jag la våra julkort hamnat på villovägar, så hade det ju kunnat förklara varför just våra julkort inte kom fram.

LÄS MER: Jag fick 20 färre julkort i år - var är de, Postnord?

Men det förklarar inte varför julkort som skickats till oss från andra delar av landet inte kommit fram. Men det känns ju tryggt att en produktionsområdeschef på Postnord säger att alla som skickats till området kom fram i tid. Måste ju innebära att jag helt drömt att jag postat julkorten två dagar före sista datum och att andra bekanta ljuger när dom säger att inget kommit och att dom själva skickat till oss.

Att reklamera ej levererade vykort på Postnords hemsida är tidskrävande och att ringa kundservice och prata med en metallröst som har svårt att förstå är också både tidskrävande och irriterande. Jag förstår om Postnord inte får så mycket klagomål för vi kunder orkar helt enkelt inte lägga den tiden.

Fd Postnordkund

LÄS MER: Var är julkorten?