Replik till Kristina Jonäng
LÄS MER:Att byta skyltar är en liten kostnad för regionen
Du skriver att regionen har en bristande tydlighet i varumärket och att lägga 10 miljoner för att förbättra varumärket är en ganska blygsam insats i sammanhanget.
Du låter som en varumärkesstrateg för Cloettas kexchoklad eller för GB glass storstrut.
10 miljoner verkar för dig att vara som en fis i rymden.
Förbättra varumärket genom att ge bättre och snabbare vård.
Hur tror du att vi kommunanställda inom äldrevård känner, när vi skall spara, springa fortare och inte kunna ge den omsorg som vi är anställda för att utföra?
Hoppas att du är stolt över att kunna lägga 10 miljoner på nya skyltar samtidigt som äldrevården monteras ner.
Vet att det är olika fack i plånboken. Men det är samma plånbok. Och den är skattefinansierad.
Skippa skyltarna, ta bort skyddslapparna, och skicka pengarna till de kommuner som behöver dom i äldreomsorgen.
En utarbetad och underbetald undersöterska i Sotenäs kommun