Varför denna flyttkarusell i Uddevalla kommun?

Varje krona som går till denna flytt är en krona som kunde gått till verksamheten ute.

ANNONS

Som skattebetalare vill jag gärna veta vad det kommer kosta att genomföra den omflyttningen som sker nu i vår för socialtjänsten i Uddevalla. Personal skall ju flytta runt mellan kontor på flera olika adresser i stan. Detta medför utöver kostnader för flytt även kostnader för inköp av ny kontorsutrustning (stolar, skrivbord, hurtsar, arkivskåp etc), men även kostnader för att personalen som flyttar, tappar arbetstid under själva flytten tills allt är på plats igen.

Att hävda att ingen ny utrustning behöver köpas är inte trovärdigt så låt mig slippa ett sådant löjligt svar, om nu någon över huvud taget vill/får/kan/vågar komma med ett svar till mig skattebetalare.

ANNONS

Att flytta runt personalen i socialtjänsten till andra lokaler på annan adress är ju inget nytt, då detta gjorts tidigare också. Att göra detta i tider med stora ekonomiska överskott hade knappast någon reagerat på. Men att syssla med sådana omflyttningar i en tid när det råder stora besparingskrav hos verksamheterna, är inte bara onödigt utan också ett hån mot alla dom som mer eller mindre går på knäna för att utföra sitt arbete. Dom hör om ständiga hot om indragningar, köpstopp, vikariestopp m.m.

Varje krona som går till denna flytt är en krona som kunde gått till verksamheten ute.

Hoppas verkligen att någon vågar svara på vad kostnaderna kommer hamna på, men också kan förklara varför denna flytt görs. Jag köper inte svar som omorganisation för det finns inget självändamål att byta lokaler bara för man gör någon form av omorganisation.

Någon sorts utredning finns väl gjord som pekar på att denna flytt måste genomföras, för att socialtjänsten skall fungera bättre, om det nu över huvud taget behöver fungera bättre.

Skattebetalare

ANNONS