Det stämmer att vi haft störningar på 2G- och 3G-nätet i delar av Kungshamn. Tyvärr har en lösning dröjt, vilket vi beklagar, skriver Roija Rafii, pressansvarig Telia. (arkivbild).
Det stämmer att vi haft störningar på 2G- och 3G-nätet i delar av Kungshamn. Tyvärr har en lösning dröjt, vilket vi beklagar, skriver Roija Rafii, pressansvarig Telia. (arkivbild). Bild: Johnny Samuelsson

Vi jobbar för fullt med att återställa funktionen

Först och främst vill jag be om ursäkt för din upplevelse och för att du inte fått ett tydligt svar från oss. Så ska det såklart inte vara.

ANNONS

Svar till

Lennart Karlsson 29 juli

Gällande att endast den som står på abonnemanget kan föra talan handlar om att vi verkar för en tryggare kontakt med oss. Genom att man ska legitimera sig vid personliga ärenden motverkas bedrägerier och annat, då vi säkerställer att vi pratar med rätt person.

Det stämmer att vi haft störningar på 2G- och 3G-nätet i delar av Kungshamn. Tyvärr har en lösning dröjt, vilket vi beklagar. Viss funktionalitet har återställts och tekniker jobbar för fullt med att rätta till det helt.

Däremot har det gått att ringa via 4G-nätet precis som vanlig under den här tiden. Om en telefon inte kopplar upp sig mot 4G-nätet kan det bero på att telefonen är av en äldre modell och därför inte fungerar på 4G.

ANNONS

Det kan också bero på att telefonen inte själv ”söker” till det nät som fungerar. Om så är fallet och du har fortsatta problem kan du testa att bocka i endast 4G (LTE) i telefonens inställningar för att se om det hjälper samt starta om telefonen.

Roija Rafii

pressansvarig Telia

ANNONS