”Vi är skyldiga att ta emot och svara på både klagomål och synpunkter”, skriver Mats Dahl, Närhälsan.
”Vi är skyldiga att ta emot och svara på både klagomål och synpunkter”, skriver Mats Dahl, Närhälsan. Bild: Stefan Berg

Vi tar patienternas upplevelser på största allvar

Svar till signaturen ”En besviken medmänniska” 11 juni.

ANNONS
usernewspaperlogoutofferarrowcommentsSökSuperlokaltclockplaytwitterfacebookinstagramNotifikationerNotifikationer avNotifikationerstampenpencilusersusers outlinedclocklockdatabasecheckbox-checkedcheckbox-uncheckedlikecheck_circleexclamation-solidgrade

LÄS MER:Gick med benbrott i två år på grund av felbedömning

Jag vill börja med att beklaga dina och dina närståendes upplevelser av Närhälsans mottagningar. Vi tar upplevelser som dessa på största allvar.

Jag vet inte vilken eller vilka mottagningar som är aktuella i ditt fall, men generellt uppmanar vi att man alltid kontaktar sin vårdcentral igen om man inte är nöjd med den vård man fått. Vi är skyldiga att ta emot och svara på både klagomål och synpunkter. Detta för att utröna vad som kan ha gått fel och hur vi kan förbättra oss framåt. Om du inte redan gjort det så är det min rekommendation i nuläget.

ANNONS

Jag hoppas också på att du från och med nu kommer att vara nöjd med dina vårdkontakter hos oss.

Mats Dahl

primärvårdområdeschef Närhälsan

LÄS MER:Inte så kul att bli stämplad som hypokondriker

ANNONS