Pernilla Wahlgren i designsamarbete med Gekås Ullared

I vår lanserar Gekås ett designarbete med Pernilla Wahlgren. I slutet av mars släpps artistens modekollektion på varuhuset i Ullared – en uppföljning till herrkollektionen i samarbete med fotbollslegendaren Glenn Strömberg, som har genererat många miljoner sedan den drog igång för drygt ett år sedan.

ANNONS
|

Pernilla Wahlgrens syns kanske oftast i realityserien Wahlgrens värld eller på en scen någonstans i Sverige. Men nu är hon aktuell i ett annat sammanhang: hon har designat en modekollektion som kommer att göra premiär på Gekås i Ullared i slutet av mars.

– Pernilla är en folkkär person som vi tror tilltalar många av våra kunder. Förutom att vara välkänd i Sverige är hon också en kvinna i samma målgrupp och ålder som en stor del av dem som handlar hos oss. Plaggen som hon har tagit fram passar väl in med resten av vårt utbud på damsidan, säger Anna-Kerstin Martinsson, marknadschef på Gekås.

ANNONS

LÄS MER:Gekås ger miljonbonus till personalen

Omkring femtio plagg

Kollektionen består av omkring femtio plagg, allt från klänningar och byxor till accessoarer. I ett pressmeddelande beskriver Pernilla Wahlgren att hon designat kläder som hon själv vill ha:

– Kollektionen är väldigt mycket jag! Jag vill att kläder ska vara bekväma samtidigt som jag vill känna mig snygg. Materialen är mjuka och modellerna lösa och lite fladdriga. Min stil är mycket färg och mönster, men också lite tuffare inslag av denim, leopard och militärgrönt. Jag har tagit fram kläder som jag själv tycker om.

Designsamarbetet kommer inte bara att synas i själva butiken, utan också få en värdefull reklamskjuts i tv-rutan. Det kommer att dyka upp både i kanal 5-programmet Ullared och i Wahlgrens värld, där Pernilla Wahlgren bland annat syns tillsammans med dottern Bianca Ingrosso, en av landets mest inflytelserika influencers.

LÄS MER:Kändistätt när ikoniskt 70-talsmärke nystartar

Tidigare samarbete med Glenn Strömberg

På herrsidan har Gekås sedan omkring ett år tillbaka samarbetat med fotbollslegendaren Glenn Strömberg. Under 2019 sålde varuhuset Strömberg-kläder för över 24 miljoner, något som har bidragit till att man velat starta ett liknande samarbete för damkläder.

– Det har absolut påverkat beslutet. Samarbetet med Glenn fick ett positivt bemötande både från kunderna och försäljningsmässigt. Då ville vi hitta en person som vi kunde göra ett liknande samarbete med på damsidan, säger Anna-Kerstin Martinsson.

ANNONS

2018 hade Gekås en omsättning på strax över 4,1 miljarder kronor. 2019 var ett rekordår vad gäller antal besökare. Då passerade 4,9 miljoner kunder genom varuhuset, enligt deras egna siffror.

LÄS MER:Framtidens mode eller kejsarens nya kläder?

ANNONS