Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Spelifiering är en ganska ny bransch, men konceptet är uråldrigt och har jobbats med länge. ”Grader i militären, flygmil för piloter eller märken för scouter – mekanismerna är de samma, men i dag använder man samlingsnamnet gamification.” säger Jonathan Sterner. Bild: Lisa Thanner
Spelifiering är en ganska ny bransch, men konceptet är uråldrigt och har jobbats med länge. ”Grader i militären, flygmil för piloter eller märken för scouter – mekanismerna är de samma, men i dag använder man samlingsnamnet gamification.” säger Jonathan Sterner. Bild: Lisa Thanner

Så förvandlar de vardagen till ett spel

Insert coin sysslar med någonting som de flesta av oss förmodligen använder nästan dagligen, men som de ändå ofta behöver förklara: gamification. Det vill säga att använda spelelement utanför spelbranschen, något som inte minst lämpar sig väl i skolmiljö.