Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Storbank nere i Norden – pengar syns inte på kontot

Nordea har under lördagsmorgonen tekniska problem – storbankens kunder möts av felmeddelande i appen. Inloggningsbekymren återfinns i alla nordiska länder, enligt bankens pressavdelning.

Kunder i hela Norden upplever under lördagsmorgonen tekniska bekymmer när de försöker logga in på Nordea via mobilen och på nätet.

– Vi har problem med inloggningen i alla nordiska länder. Men det är inte alla som möts av de tekniska problemen, vissa kunder kan logga in, andra inte, säger bankens pressansvarige Javier Lopez.

Det är framförallt bankens mobilapp som är påverkad av de tekniska problemen. Men även bankens nyare internetbankstjänst kan för vissa av storbankens kunder vara otillgänglig.

“Vi har för närvarande tekniska problem med gamla internetbanken, nya internetbanken och mobilbanken (Nordea-appen)”, står det i felmeddelandet i mobilappen.

Vad det är som har orsakat de tekniska inloggningsproblemen är ännu ej känt, säger Javier Lopez på Nordea.

– Vi har precis upptäckt det här problemen och arbetar aktivt med att lösa inloggningsbekymren som vi ser i de nordiska länderna.

Har ni någon prognos för när problemet kan vara löst?

– Nej. Men det går att komma åt banktjänsterna genom den äldre versionen av internetbanken. De tekniska problemen rör främst den nya internetbanken och Nordeas mobilapp, säger han.