Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Jennifer Aniston och Adam Sandler vid premiären för "Murder mystery". Arkivbild.

Sandler och Aniston slår rekord på Netflix

Filmen "Murder mystery” tog Netflix-tittarna med storm. Närmare 30,9 miljoner användare såg filmen under de första tre dygnen, vilket är nytt rekord. Netflix räknar bara med de konton som sett minst 70 procent av filmen.

Komedin, där Adam Sandler och Jennifer Aniston spelar ett amerikanskt par som hamnar i en mordgåta i Italien, hade premiär i fredags. Den ingår i det avtal om sammanlagt åtta filmer Sandler ska producera för strömningstjänsten.

Tidigare har Netflix hållit tittarsiffror hemliga med motiveringen att de är oviktiga för en tjänst som inte är beroende av reklam, men de senaste månaderna har man börjat lyfta fram sina framgångar. Till exempel har Ben Affleck-filmen "Triple frontier" setts av 52 miljoner användare på fyra veckor och dokumentären om Fyre-festivalen lockade 20 miljoner under sin första månad, skriver Variety.