Badkar för 100 000 höll inte måttet

När Morgan Andersson betalade över 100 000 kronor för ett nytt utomhusbadkar, räknade han med kvalitet utöver det vanliga. Men förutom ett hål i plånboken fick han även ett hål i badkaret.

ANNONS
|

Efter att ha letat länge efter den perfekta modellen, bestämde sig han sig till slut. Våren förra året beställde Morgan Andersson ett svensktillverkat spabadkar för utomhusbruk.

Med en prislapp på över hundra tusen kunde det inte skryta med ett lågt pris, däremot med fyra olika typer av massagestrålar och plats för åtta personer.

– De gick ut med att det hade väldigt hög kvalitet, och vi såg många fördelar med att det var svenskt, framförallt om det skulle hända något, säger han.

Och det gjorde det också. När en granne för en dryg vecka sedan skulle låna badet trampade han rakt igenom, och skar sig på foten.

ANNONS

– Han träffade ju exakt rätt punkt, så det bara sprack. Sedan tömdes ju badet på nolltid, säger Morgan Andersson.

Det var också tur i oturen att det var en ung man som råkade trampa igenom, fortsätter han, för om det drabbat någon som var mindre smidig hade det kunnat gå värre – som exempel nämner Morgan Andersson en nära familjemedlem som är rörelsehindrad

När han fick kontakt med företaget blev han först utlovad ett helt nytt badkar, säger Morgan Andersson.

– Han sa att jag skulle få ett helt nytt bad, "det positiva i det negativa är att ni ska få en helt ny modell".

Men när vd:n återkom på måndagen var beskedet ett annat – de byter inte hela badkaret, utan enbart skalet.

– Det är det som är det värsta, att han lovar en sak och sedan gör en annan. Man lurar inte folk på det sättet, säger Morgan Andersson.

Bohusläningen har förgäves sökt företaget för en kommentar.

ANNONS