Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Beate Johansson och Ingegerd Stenberg från Bröstcancerföreningen Emelie Bohuslän visar upp rosa band och den sminkväska som alla som opereras för bröstcancer får från föreningen. En blinkning till kosmetikföretaget Estée Lauder, som började dela ut bandet i sina sminkdiskar i början av 90-talet. Bild: Henrik Lundbjörk
Beate Johansson och Ingegerd Stenberg från Bröstcancerföreningen Emelie Bohuslän visar upp rosa band och den sminkväska som alla som opereras för bröstcancer får från föreningen. En blinkning till kosmetikföretaget Estée Lauder, som började dela ut bandet i sina sminkdiskar i början av 90-talet. Bild: Henrik Lundbjörk

De uppmanar till klämdag en gång i månaden

Oktober väntar runt hörnet vilket betyder ett extra fokus på bröstcancer och rosa bandet. Bröstcancerföreningen Emelie i Uddevalla hoppas att under den närmsta månaden kunna nå ut till ännu fler, både drabbade och friska.
– Alla kvinnor ska lära känna sina bröst, säger Beate Johansson.