Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Johan Hansson, vd på Stampen Media.
Johan Hansson, vd på Stampen Media.

Nu har Stampens titlar 50 000 digitala prenumeranter

Fler än någonsin läser Stampens tidningar digitalt. Nu har Bohusläningen tillsammans med Göteborgs-Posten, TTELA, Strömstads Tidning, Hallandsposten och Hallands Nyheter över 50 000 digitala prenumeranter. Vi ställde fem frågor till Johan Hansson, vd för Stampen Media efter glädjebeskedet.

Hur känns det?

– Det känns fantastiskt roligt!

Vad tror du är anledningen till att så många nu väljer att prenumerera digitalt?

– Jag tror att den största anledningen är att vi gör mycket bra lokalt innehåll. Vi har verkligen satsat på lokal kvalitetsjournalistik och det är jättekul att det nu visar sig i fler prenumeranter.

LÄS MER: Prova Bohusläningen Plus

Vad innebär detta för Stampen?

Det innebär att den strategi vi valt med lokal kvalitetsjournalistik nu visar sig ge resultat och att vi kan fortsätta på den inslagna vägen.

Och för Bohusläningen?

Bohusläningen har precis som övriga titlar haft en kraftig tillväxt digitalt både på plus och på e-tidningen och vi ser att vi har en fortsatt stabil bas i print också. Den blir visserligen mindre, men ökningen digitalt är större än tappet i print. Så Bohusläningen har en bra bas att bygga vidare på.

Vad blir nästa steg för Stampen?

– Vi har redan kommunicerat att vi kommer att fortsätta satsningen på rörlig bild under 2019. Det kommer att bli ännu fler sändningar från lokal idrott och även lokala nyhetssändningar. Vi kommer också att sätta upp en tv-hubb på GP:s redaktion i Göteborg där vi kommer att sända live i samarbete med systertidningarna. Det är en sak som läsarna kommer att märka, men vi hoppas kunna utveckla vår lokaljournalistik på alla fronter.