Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Riktig journalistik gör skillnad.

Omfattande problem med Västtrafiks app

Under torsdagsmorgonen hade Västtrafik omfattande problem med sin biljettjänst i appen To Go. Detta medförde att det inte gick att köpa eller visa upp biljetter i appen.

Västtrafik meddelade strax innan halv åtta att man fått omfattande problem med sin betaltjänst To Go.

– Just nu kan du inte köpa en biljett eller visa upp din biljett i appen Västtrafik To Go, skriver Brian Hansen, störningskoordinator vid Västtrafik, i ett mail.

Västtrafik löste tillfälligt problemet genom att skicka ut en tillfällig, gratis biljett till alla resenärer som hade appen nedladdad. Den biljetten gällde i hela regionen i 30 minuter och förlängdes om störningen fortsätter.

– För att kunna få en tillfällig biljett måste appen vara uppdaterad till den senaste versionen, skriver Brian Hansen.

Vid 08.40 meddelade Västtrafik att man återigen kunde köpa biljett genom appen.