Extremt tryck på 1177: ”Vi har slagit i taket”
2 796 stycken – i måndags slog 1177 i Västra Götaland rekord i antalet samtal på ett dygn. Majoriteten av samtalen handlar i någon form om covid-19 och nu går vårdguiden ut och vädjar till invånarna.
– När väntetiden blir för lång så finns risken att vi inte kan hjälpa de som är allvarligt sjuka, säger Jill Johansson, verksamhetschef för 1177 i Västra Götalandsregionen.
Redan kund? Logga in här
Prova Nyhetssajt
första månaden för 19 kr
Du får tillgång till allt innehåll på bohuslaningen.se. Ingen bindningstid.
Visa allt som ingår
*Första månaden för 19 kr, därefter 50% rabatt i 4 månader, därefter ordinarie pris 129 kr/mån. Utan bindningstid.
Om du genomför ett köp intygar du att du tagit del av våra. Allmänna villkor och vår Integritetspolicy.