Uddevallaav Wiveca StrömSkagerrakbanan hotas – osäker framtid för miljardprojektetKommuner hoppar av • Då planeras första höghastighetståget.
Uddevallaav Wiveca StrömSlaget om snabba tåg i BohuslänUddevalla och Bohuslän riskerar bli förlorare trots mångmiljardprojekt.
Uddevallaav Wiveca StrömBeskedet om snabbtåg i Bohuslän: ”Kan bli andra prioriteringar”Planerna för Skagerrakbanan hänger i luften • Kommunens tillväxtavdelning skrotas.
InsändareUddevalla Näringsliv stödjer gröna resor nu och i framtidenAtt skapa förutsättningar för ett mer hållbart och kostnadseffektivt resande som alternativ till bil är något vi stöttar, menar debattörer.
Västsverigeav Annelie MoranGöteborg till Medelhavet – här är planerna för tågenKarta: En timme till Oslo och två till Stockholm – om det blir verklighet.
Uddevallaav Wiveca StrömCykelbana i trä kan lösa 20 år gammalt trafikproblem – bygger testbanor i LjungskileKommunen ska bygga testbanor i Ljungskile • Satsar 600 000 kronor på 300 meter cykelväg
Uddevallaav Love SchillerRegeringen miljardsatsar på järnväg – men inga pengar till SkagerraksbananJärnvägen i Bohuslän hamnar återigen i skymundan: ”Restiden till Göteborg är oacceptabel”
Uddevallaav Wiveca StrömRasrisk och naturreservat – ny karta visar hur snabbtåget kan dras under UddevallaTåg mellan Göteborg och Oslo • Ska vara klar om sex år men finansiering saknas.
InsändareNu vill vi ha svar om Skagerrakbanan"Kommer verkligen projektet att kunna infria löftet om att Skagerrakbanan står körklar i slutet av 2028?", frågar sig skribenten.
InsändareBättre att rusta upp de befintliga banorna än bygga nytt Det ger betydligt bättre möjligheter för jobbpendling genom att tågen skulle stanna vid många fler stationer.