Västsverigeav Hanna PetterssonAntalet Saabar på vägarna minskar snabbt: ”Smärtsamt”Nästan 50 000 färre på fyra år.
Västsverigeav Sven-Gunnar SvenssonSkogen där Saabarna har fått sista vilan800 bilvrak ligger övergivna på bilkyrkogården • Slukas av naturen • Lockar turister från hela världen.
Ledareav Karl af GeijerstamDe försvunna protokollen borde vara en varningsklockaArkiven behövs för vår historieforskning. Låt inte kulturarvet försvinna av misstag.
Sotenäsav Nicolina ErikssonNu ska folkracet bli folkligt igenFolkracet ska bli folkligt igen – nya regler ska göra sporten mer tillgänglig.
Västsverigeav Stefan Bennhage, Jonas MyrholmDe som aldrig lämnade Saab-fabriken – kvar efter 40 årExklusiv rundtur i bilfabriken på Stallbacka där tiden nästan stått stilla • Hör anekdoterna: ”Jag tyckte det var en skitbil när jag började här”.
Ledareav Lars BäckströmPinsamt att E6 är ur funktionAlla inser att järnväg och vägar är eftersatta under decennier.
Ekonomiav Mia ThornbergVolvo blir första hyresgästen i gamla SaabfabrikenFastighetsägaren Svante Andersson: ”Det händer väldigt mycket just nu.”
Ekonomiav Mia Thornberg, Stefan BennhageFrån Ursaaben till Emily GT – 76 år på vägarna i bilderHäng med på en djupdykning i fotoarkiven – minns du alla klassiska modeller?
Ekonomiav Mia Thornberg, Stefan BennhageNevs har sålt Emily GT – blir biltillverkning på Stallbacka igenFörvärvas av kanadensiska EV Electra: ”Folk kommer att börja komma tillbaka i januari.”
Ledareav Lars BäckströmInflationen och kronkursen ruckar inte SystembolagetSystembolaget lyckas bättre än de flesta att hålla kostnaderna nere. Kanske borde Systembolaget sälja ost också?